اگر مسئولین به هشدارها ،نقدها وگلایه های شهروندان که توسط خبرنگاران انعکاس داده شده به آن توجه کرده بودند، شاید امروز شاهد سیل اخیر در مورموری و حوادثی از این دسته نبودیم.
کد خبر: ۱۰۲۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹ 20 January 2022

تابناک ایلام، امین دانیالی ::سیلی که در روزهای اخیر مورموری را درنوردید و زندگی بیشتر شهروندان این شهر را تحت تاثیر قرار داد . حال خدا را شکر تلفات جانی در برنداشت اما خسارتی بسیاری بر جای گذاشت که بار مالی آن برای مردم شاید هفته ها زمان نیاز باشد تا گوشه ای از آن در این شرایط بد اقتصادی جبران شود. 

باید گفت که این ها همه خروش خشم طبیعت برای بیداری برخی مسئولین از خواب غفلت است اما این خروش را با توانایی و قدرت بشر می توان کنترل کرد تا کمترین آسیب ممکن را بر جای بگذارد .

 حال اگر مسئولین به هشدارها ،نقدها وگلایه های شهروندان که توسط خبرنگاران انعکاس داده شده به آن توجه کرده بودند، شاید امروز شاهد سیل اخیر در مورموری و حوادثی از این دسته نبودیم. 

خبرنگاران در این استان مظلوم ترین اقشار جامعه هستند چرا که دردها رامی بینند وانعکاس می دهند ولی همیشه مورد ناملایمت ها مسئولان واقع شده اند . واین با رسالت خبرنگاران که باید از آزادی بیان برخوردار باشند در تضاد است. چرا که مورد انواع تهدید ها قرار گرفته اند ولی و دریغ از حمایت ارگانی، واقعا چرا باید به نقد یک خبرنگار که از کمبودها وبی توجه مسئولین به مشکلات مردم ورود کرده با یک نگاه دیگر مورد قضاوت قرار گیرند؟!

اگر نگاه به نقد نگاهی هشدارانه باشد قطعا هم مسئول مربوطه را درگرداب حوادث غیرمترقبه نمی اندازد و هم راه گشای مشکلات بوده و در ادامه رضایت مندی مردم رابه دنبال خواهد داشت و خبرنگاران نیز باانگیزه مضاعف فعالیت میکند . 

چرا نباید مدیران عزیز استان به خبرنگاران به عنوان چشم بینا جامعه بنگرند وقتی آنها را از حادثه در شرف وقوع باخبر می سازند َولی بی اعتنا از کنار آن می‌گذرند و نتیجه آن حادثه ای همچون سیل مورموری است که بار مضاعف بر دوش ملت، دولت و بیت المال گذاشته می شود. 

آیا این خود نمره مدیریت شما را ضعیف نمیکند ؟این مبحث فقط درخصوص سیل اخیر نیست برمیگردد به دیگر مدیران که تا نقدی یا مشکلی ازشهروندی در سایت های خبری یا کانالهای خبری عنوان می شود درمقابل خبرنگار موضع گیری میکنند و بعضا با تهدید وگلگی سبب می شوند براون نقص پرده پوشی کنند ولی دیگر متوجه ان نیستند که این کار باعث گندیده شدن مسئله ومشکل خواهد شد و در مرور زمان دود آن بر چشم خود و ملت می‌رود. 

جالب است بدانید مدیرانی که بازنشسته می شوند خود دست به قلمانی هستند برای دیگر مدیران برای رفع مشکلات وپیگیری مطالبات مردمی ، درصورتی که درزمان مدیریت خود اجازه کوچکترین نقد ازمدیریت خودرابه احدی نمیدادند وسرکوب می کردند . 

حادثه سیل اخیر نیز به خیر وخوشی گذشت اما باید نگاه مسئولین نسبت به مقوله نقدمنصفانه خبرنگاران کانال های خبری عوض شود و به آن از دید یک هشدار و بیدار باش برای رفع مشکلات مردمی نگاه کنند و  تلاش شود که ضعف کاری رابر طرف کرد.

خبرنگاران ومردم نیز ابتدا درمورد موضوع یا مشکلی که قصد عنوان آن را دارند ابتدا باید تحقیق کرده و پس از تایید صحت آن، در کانال خبری نشردهند تا باعث نشراکاذیب نشود. 

امیدواریم که پس از این با نگاه دیگر به مسائلی که ازطرف خبرنگاران انعکاس داده می شود توجه کرده تاجلوی خسارت های بیشتر گرفته شود ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار